Megvan a budai fonódó villamos déli folytatásának terve, a Szabadság hídtól a Rákóczi hídig húzódik majd
Online fórum keretében mutatták be a héten a budai fonódó villamos déli folytatásának átdolgozott terveit. A Szent Gellért tértől a Műegyetem rakparton a Rákóczi hídig goh húzódni, és a Dombóvári úton a Budafoki útig tartó majd a 2,8 km hosszú villamosvonal.
Vitézy Dávid, a Budapest Fejlesztési Központ igazgatója elmondta, a villamosvonal tervezésekor a felmérésen megkérdezett budapestiek kijelölték a beruházás prioritását: a tömegközlekedés, valamint a gyalogos és kerékpáros közlekedést előnyben kell részesíteni az autós közlekedéssel szemben. Ennek megfelelően az átszabás után széles (Eurovelo) kerékpárút és sétány lesz a Műegyetem rakparton, illetve a 2×2 közúti sávos útból elvesznek egyet-egyet, és kevesebb parkoló lesz a környéken.
Megállók, végállomás
7 pár akadálymentes megálló lesz ezen a vonalszakaszon:
Szent Gellért tér elkülönülve a jelenlegi villamosmegállótól Bertalan Lajos utca, Petőfi híd, Magyar tudósok körútja, Pázmány Péter sétány, Nádorkert vasútállomás, Budafoki út.
Az új szakaszt 9 perc alatt teszik meg majd az egyelőre 18-as és 48-as munkanéven (munkaszámon) tervezett villamosok.
Két irányba fognak Budafok felől közlekedni,
- a Budafoki út felől a Deák tér felé tartanak majd – óránként 8 szerelvénnyel befonódva a 47-49 villamosok közé
- a Batthyány tér felé folytatják útjukat, óránként 4 szerelvénnyel befonódva a 41-19-es villamosok közé
Mikorra fejeződhet be?
A villamos építése az ütemterv szerint 2022 negyedik negyedévben, a kivitelezési szerződés aláírása után kezdődhet meg,
és 2024 második negyedévében fejeződhet be.
Jelenleg az engedélyezési és kiviteli tervek véglegesítése folyik, jövő év elején meglehet az építési engedély és kiírhatják a kiviteli tendert.
Érdemes elolvasniEltűnik Buda egyik szégyenfoltja, újjászületik Kelenföld egykori állomásépülete
Átformált rakpart arculat
Az új tervek jelentősen átformálják majd a Duna-part arculatát a Szabadság híd és a Rákóczi híd között. A Műegyetem rakpart egyszer egy sávra szűkül, kevesebb parkoló lesz, ugyanakkor az Eurovelo kerékpárút végig a part mellett halad majd, és szélesebb lesz, valamint el lesz különítve a párhuzamosan futó sétánytól.
A Műegyetem főépülete előtt reprezentatív, rendezvénytérnek is használható, gránitrburkolatú területet alakítanak ki.
A 2,8 km hosszú, két vágányú villamospálya füvesített lesz 1,6 km hosszan.
Összesen 196 fa kivágására lesz szükség, ebből 91-et az építkezés miatt, a többi növényegészségügyi vagy biztonsági ok miatt kell kivágni. A kivágandó fák többségében (144 darab) 20 cm alatti törzsátmérőjűek. Helyettük 200 fát és 4600 négyzetméter cserjét ültetnek, 12600 négyzetméter gyepet telepítenek ki, a vágány közötti füves terület pedig összesen 10400 négyzetméter lesz.
itt tudod támogatni az oldalunkat
Érdemes elolvasni
Újra látható lesz a Budavári Palota északi szárnyán a Hungária szoborcsoport
Putyin szerint az ukrajnai háború globális méreteket ölthet
Megtalálták az eddigi legősibb ábécét, és 500 évvel régebbi, mint a korábbi rekordtartó
Űrhajó? Dehogy! Egy tanulmány szerint egy fejlett idegen civilizáció az egész csillagrendszerét terelheti
Létezett a természetben is nukleáris reaktor, és kevesebb, mint 2 milliárd éve még aktív volt
Eddig ismeretlen vulkánt fedeztek fel Magyarországon